marți, 18 februarie 2014

Social media error

O discutie aprinsa a avut loc in Kiev 2013, in timpul Conferintei Scout Regionale Eurasia cu Sasha M. din Azerbaijan despre retelele de socializare ca si instrumente de promovare a activitatilor ONG-urilor din care facem parte.
Ieri am descoperit un video care explica exact subiectul nostru aprins:

                                     

Astazi este actual (si necesar) sa conduci o pagina oficiala a asociatiei pe facebook, pentru ca acolo sint aproape toti. E gratis, simplu si rapid sa-ti initiezi pagina. Iti inviti prietenii sa-ti aprecieze pagina cu un deget mare in sus si iti continui lucrul. Sint si aici niste secrete despre cum poti deveni mai interesant si mai atractiv, dar despre ele vorbim mai tarziu.
Coordonand pagina Scout Moldova de 2 ani, am observat ca nu e usor sa construiesti de la zero audienta. Fara bani, fara ads si alte chestiute oferite de prietenii din administratia facebook. Am optat pentru mesaje deschise, luate direct din activitatile noastre, fotografii interesante, articole actuale din lumea specifica noua si incetul cu incetul am trecut peste 1000 de admiratori. Si cu timpul eforturile depuse s-au meritat. In plus, publicarea pe aceasta pagina ne-a salvat o buna perioada de timp, pentru ca au fost careva probleme cu site-ul oficial al asociatiei. La fel, anume aici am facut legaturi bune cu prietenii din alte ONG-uri din tara si de peste hotare. 

In caz ca esti preocupat de partea "cantitativa" a paginii, echipa fb vine si aici cu o solutie utila, aparent fara niciun fel de dubii. Platind 50, 70 sau 100 $ poti acapara peste noapte "like-uri" cu duiumul. Efectiv iti cumperi singur "popularitatea". Dar de fapt totul e fals. Adica totul e real, oameni reali tot bine, numai ca relatia creata cu ei nu este una directa si sincera, in realitate transferand banii pentru publicitate spre facebook obtineti doar un numar mai mare de fani ai paginii. INTREBAREA ESTE: oare asta cu adevarat ne dorim de la promovarea noastra in retelele de socializare? 
Personal optez pentru o audienta mai mica, dar cu care ai o comunicare sincera, raspunsuri la intrebari, informatii utile si materiale reale si interesante pentru toti.

p.s. consider ca cel mai profesional mod de ati promova ONG-ul sau compania este o pagina web bine construita si desigur oferirea unui produs/serviciu de calitate despre care lumea sa vorbeasca de bine prin recomandari.

Succese!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Mmmda pe zi ce trece totul in jur devine fals si plictisitor.
fb in genere demult a pierdut din valoare si interes.