miercuri, 18 mai 2011

Prietenia Graue Jungenschaft si Scoutii din Moldova

... si pentru ca intensitatea emotiilor, trairilor, impresiilor inca se afla in toi si se prelucreaza, propun spre atentia dvs. primul mini-raport despre calatoria in traumland realizat de prietenii nostri mai exact de catre Dirk. au fost 14 zile intense, frumoase cu multe experiente noi. niscaiva impresii fotografice puteti vedea in ultimele 2 postari. to be continued...

Numai cu 30 minute intarziere dupa o calatorie de 2 zile cu autobusul au ajuns marti prietenii nostri moldoveni in frankfurt. unii reprezentanti ai grupului Graue Jungenschaft si al grupului scout din Saarland i-au intalnit pe cei 15 scouti moldoveni la gara din Frankfurt. In mini-busurile noastre 3, unul din acestea cu remorca pentru bagaj si alimente, drumul a mers direct spre castelul Martinsfeld, resedinta grupului scout DPB - Scoutii din Germania. Jan-David, Birger si Haju au pregatit deja acolo o cina gustoasa. Dupa o runda de cantece si discutii am mers in lagarul de matrase pentru a beneficia de somnul bine meritat. Noi suntem gazdele, asta inseamna ca noi suntem ultimii care merg la culcare, dar totodata si primii care se trezesc pentru a pregati micul dejun si a revedea programul prevazut pentru ziua urmatoare.
Zeul vremii de afara trebuie sa fie moldovan!
In razele solare la ora 8 dimineata am luat micul dejun afara linga castel.
Mai departe drumul a mers spre Ludwigstein. Stephan Sommerfeld ne-a invitat la castelul Ludwigstein. Dupa care am vizitat arhiva dezvoltarii miscarii de tineret din Germania. Invitatii nostri s-au aratat interesati si impresionati de istorie si au pus multe intrebari destepte.
Apoi Stephan Sommerfeld a indreptat grupul de 25 persoane spre castel si ne-a povestit multe istorii interesante despre Ludwigstein.
Toti - baieti si fete am urcat pe biciclete si am mers pe traseul "history tracking". Intrucat Ludwigstein se afla direct in zona fostei granite interioare a germaniei, scopul nostru a fost sa le aducem la cunostina si mai aproape istoria impartirii europei, din punct de vedere vizual si emotional. Cursa de 30km cu bicicletele a fost divizata in locuri de interes, pentru a aduce istoria mai aproape. Linia vodka-whiskey a fost explicata intr-o forma dramatica pe campia werra. actorii am fost chiar noi. Un moldovan a interpretat rolul generalului american, altcineva a jucat rolul generalului rus, altii au fost civili sau conducatorul locomotivei in tren.
Dealul abrupt spre muzeul granitei a fost urcat cu bicicletele. Ajunsi acolo, am primit informatii cu referire la granita de candva mentinuta in original. In ciuda caldurii si a ghidarii detaliate, intrebarile moldovenilor au fost multe. Interesul era enorm.
Dupa revenirea la castel, am mers la bazin, iurta a fost construita, s-a copt carne si pina in adancul noptii la foc s-a cantat impreuna.
Un interes deosebit a constituit si constructia enno. Unii au mers spontan la locul contructiei si au ajutat persoanele care munceau pe loc. Multumiri multe lui Stephan Sommerfeld si Jubi pentru o zi extraordinara petrecuta la castel.
Dupa micul dejun am mers spre Hamburg si Falado in Eckernfoerde...