marți, 1 martie 2011

răspuns lui Faust

orice cuvânt în această poezie îl găsesc pur şi simplu superb.
ce noroc am avut totuşi că mama natură l-a înzestrat pînă la urmă pe micul Lucian la vîrsta de 4 ani cu darul graiului...

Eu nu Strivesc Corola de Minuni a Lumii
şi nu ucid
cu mintea tainele, ce le-ntîlnesc
în calea mea
în flori, în ochi, pe buze ori morminte.
Lumina altora
sugrumă vraja nepătrunsului ascuns
şi adîncimi de întuneric,
dar eu,
eu cu lumina mea sporesc a lumii taină -
şi-ntocmai cum cu razele ei albe luna
nu micşorează, ci tremurătoare
măreşte şi mai tare taina nopţii,
aşa îmbogăţesc şi eu întunecata zare
cu largi fiori de sfînt mister
şi tot ce-i ne-nţeles
se schimbă-n ne-nţelesuri şi mai mare
sub ochii mei -
căci eu iubesc
şi flori, şi ochi, şi buze şi morminte.

azi e 1-îi martie. în sfîrşit.

5 comentarii:

Torica Eugeniu spunea...

Interesant e că acum poezia asta o percep cu totul altfel de cît în vremea cînd eram la liceu.

Elle spunea...

de acord. şi nu numai poezia asta în general multe din chestii literare îmi dau seama acum că erau analizate doar din perspectiva găsirii lait-motivului sau semnificaţiei unui simbol sau al altuia.

Manana Rusnak spunea...

E una din preferatele mele(deşi nu sunt fan a lui Lucian Blaga în general , continui să-l prefer pe Bacovia :))

Elle spunea...

şi mie îmi place deşi cu lirica mai răruţ şi mai drăguţ :-)
Bacovia tot nu-i rău. el săracu a fost etichetat după simbolul cel mai des folosit şi lumea nu a ajuns să mai citească şi să aprecieze altceva de scris de el...

Anonim spunea...

Wow...ador aceasta poezie este,pur si simplu,o creatie de neuitat de nedescris si ceva splendid..Cuvintele ce destainuie viata ,sentimentul, fanteziile...au innascut in fiecare din noi noi semne de circulatie a viselor si a frumusetii intruchipate in neliniste!!!