marți, 21 octombrie 2008

Schimbarea este dificila, dar posibila

Gandurile proprii sau relatia noastra fata de durata schimbarii, tine probabil de cele mai dificile lucruri in general. Acest lucru este cunoscut de fiecare, care a incercat:
- a-si modifica regimul de alimentatie
- sa lase fumatul
- sa mediteze regulat
- sau sa se ocupe cu sportul de 3 ori pe saptamana
La inceput avem tarie de caracter si strabatem usor relatia fata de durata schimbarii. Insa, dupa cateva zile incepem sa avem dubii, apar motive "bune", intervin lucruri, pierdem sensul din ochi si gasim deodata ca intentia noastra nu mai este importanta.

Altfel spus: Ne amagim pe noi insine

Sa realizezi o schimbare rezistenta, este pur si simplu dificil. Lucreaza multe forte impotriva noastra, in primul rand opunerile (rezistentele) proprii inconstiente impotriva schimbarii. Pentru ca omul isi face activitatile bazat pe obiceiuri si ne aparam automatismele si obiceiurile inconstient cu "mainile si picioarele". Cateva zile majoritatea din noi facem fata cu multa vointa, insa apoi Autopilotul nostru preia controlul si din nou ne comportam asa, egal cum ne comportam de obicei.
Oarecum trebuie sa asteptam: trebuie sa stii ce sa faci si totul va fi bine. Insa, se intampla in putine cazuri. Pentru a profita de cunostinte, trebuie sa ne schimbam si sa aplicam cunostintele. Acest lucru nu este usor. Pentru ca majoritatea oamenilor supraestimeaza puterea lor de vointa si subestimeaza puterea lor de cautare, obisnuitul comportament, care se intoarce ca o banda de cauciuc.
Schimbarea este deci deseori altceva decat simplu, totusi este posibila, daca ne concentram vointa si atentia noastra cu toata puterea asupra scopului.
Hotarator, este sa nu fim naivi in preocesele schimbarii si sa ne miram ca dupa cateva saptamani suntem exact unde eram inainte.
Iata cateva lucruri care le putem face pentru a realiza cu succes proiectul de schimbare:
1. sa nu fim naivi, dar putem merge mai departe cu rezistente si forte opuse. Rezistentele sunt normale. Sa ne amintim cu regularitate ca renuntarea nu este o alternativa pentru noi.
2. daca nu se vad rezultate imediate nu renuntam, ci mergem cu pasi mici spre schimbare.
3. sa nu "luam" prea mult deodata , sa ne punem scopuri reale. De exemplu este mai usor sa slabim de 2 ori cate 5 kg, decat deodata 10 kg.
4. sa ne aducem aminte de scopul nostru mereu prin notile din agenda, alarma de la telefon. Un truc iubit de rezistentele noastre interne este sa uitam de scopul nostru.
5. sa folosim autosugestia sau afirmatii si alte posibilitati pentru a ne controla atentia si sa ne auto-programam.
6. sa gasim suport. Ar fi bine sa gasim pe cineva care acelasi scop, impreuna e mai usor si va fi mai dificil sa ne inselam.
7. sa ne explicam zilnic, de ce vrem sa ne schimbam si care sunt avantajele.
8. sarbatorim succesele obtinute, sa ne laudam daca am reusit sa indeplinim scopul sau o etapa a schimbarii.

Viel Erfolg! ;)

sursa: http://www.zeitzuleben.de/blog/entry/4266/5465/Veraenderung-ist-schwer-aber-moeglich.html

Niciun comentariu: