marți, 1 aprilie 2008

Ce e simplu e si cel mai des genial...

Dupa multiple vizite la teatru si lecturi care au abordat niste teme profunde, "grele", am hotarit sa ma delectez cu ceva simplu, dar foarte interesant. Cind citesc aceste fragmentele fara sa vreau ma intorc in universul copilariei mele si de parca as vedea "aici si acum" poznaiele care le faceam :)
Desigur ca vorbesc de Ion Creanga, marele povestitor si pedagog. Bunaoara, un fragment:

"Ia, am fost si eu, in lumea asta, un bot cu ochi, o bucata de huma insufletita din Humulesti, care nici frumos pina la douazeci de ani, nici cu minte pina la treizeci si nici bogat pina la patruzeci nu m-am facut".

E impresionant cum prin simple cuvinte acest autor reda complexitatea realitatii. Primesc o placere deosebita recitind "Amintiri din copilarie", sunt mereu cu zimbetul pe buze si nu ma pot "rupe" pentru a face altceva...

Niciun comentariu: