miercuri, 13 februarie 2008

Interpretarile personale...

... uneori nu reprezinta deloc realitatea obiectiva. Astazi am avut o lectie pentru viata. Vreau sa-i multumesc persoanei care a facut posibila aceasta intimplare. E lucru stiut, ca in dependenta de cum omul a vazut situatia astfel vor fi si gindurile, renumita fraza "nu oamenii din jur sunt rai, gindurile noastre le fac asa". E interesant altceva, cum aceste ginduri (deja ironate, subiectiv interpretate) se transmit si influenteaza pe cei din jur. Nu voi intra in detalii, dar voi prezenta un tablou general. In primul rind, mentionez faptul ca fac parte dintr-un colectiv de fete, avem norocul si de 2 baieti :) . Merge vorba de niste mesaje scrise pe foi colorate decupate, care aveau pe ele un anumit mesaj, exemplu: "Naivitatea pentru copii e inocenta, iar pentru adulti inconstienta". Niste mesaje care iti dau imbold sa gindesti asupra lucrurilor si oamenilor ce te inconjoara. Doar cpentru citeva persoane mesajele erau semnate. Eu nu am primit, dar am ales: "Pretuieste momentul cind esti cu o persoana ". Problema era ca desi mesajele nu purtau o conotatie negativa, un atac la personalitate, noi am personalizat acele cuvinte cheie. Ma intreb de ce se intimpla acest lucru..? Un raspuns ar fi tendinta omului de a pune etichete, interpretari fenomenelor din jur, din motivul ca sa vada clar si sigur ce-i sta in fata. Necunoscutul si nesiguranta pune in pericol personalitatea.
Ok... iata si primele reflectii. A fost o experienta din care am luat o lectie pentru mine. Sa fim constienti de starea (dispozitia) cind primim mesajul, sa nu vedem imediat partea negativa a lucrurilor, sa desprindem aspectele pozitive din orice situatie.

Niciun comentariu: